Mjölk, limpa, russin..

hahaha, satt och youtube:ade och lyckades hitta klipp från filmen Leif med Galenskaparna. Helt klart deras bästa och en film som jag och syrran såg alldeles för många gånger.


Så jäkla klockrent


Jag har alltid varit svag för galenskaparna, även när de inte är bra så tycker jag de är bra. Man är uppväxt med deras humor i form av Macken, Grisen i Säcken och inte minst "En himla massa program" och jag hittar inte riktigt samma motsvarighet i dagen komik-elit. Jag älskar även den nya humorscenen som är rätt rå men känns inte lika "smart" som Galenskaparna. Det skulle vara Anders Jansson och Johan Wester från Hipp Hipp. Blev sugen på att se deras senaste - Köp Mjölk, Skriv Bok, men fan en biljett kostar 500 spänn. Har så mycket annat jag vill köpa, prylgalen som man är :D

Lite TBS
Finns inte så mycket mer att säga mer än det som står på vår  Facebook-sida mer än att det tar sig med inspelninarna. Vi håller fortfarande på att leta febrilt efter en trummis men det är fan svårt. Vi har lyckats få 2 låtar inspelade dock med trummor och det blir riktigt bra. De övriga 2 löser vi, just u wait :). Liten film från vår studio där Cruel World börjar bli klar:



AAAHHH


Jag och Jeanette var och såg "The Girl With The Dragon Tatoo" och jag måste säga att jag var positivt överraskad. Filmen har helt klart en annan kvalité vad gäller produktionen men i helhet är den jämställd med den svenska. Allt är ju filmat i sverige och alla svenska detaljer är med (SJ, TV4 mm).
Jag läste att vissa stör sig på att vissa scener är väldigt lika, nästan identiska, men det är väl inte så konstigt om båda filmer bygger på samma bok !!! Vissa saker i boken beskrivs så pass utförligt att det knappt går att göra en annurlunda tolkning.
Något som var totalt mega-ultra-överlägset var ljudbilden. David Fincher har precis som i "The Social Network" använt Trent Reznor (Nine Inch Nails) till detta och killen är helt makalös. Går inte att beskriva utan det måste upplevas, alla konstiga ljud är så vältimade att det är äckligt !! Trent Reznor är ett geni även om jag aldrig riktigt lyssnat mig in på NIN förutom enstaka låtar. Ska nog börja med det nu :)
En annan grej som varit uppmärksammat är den svenska brytningen. Jag störde mig inte på det faktiskt. Jag tycker att David Fincher lyckats få det att passa in. Vetifan hur men det funkar i mitt tycke. Diggar att han slängt in svenska ord som t.ex. "Hej, hej", "skål", "tack".

Den får 4 av 5 möjliga :)

Nu tänkte jag vara så snäll att jag både ger låttips och länk ifall det finns på Spotify eller Grooveshark

- Denver Harbor - Picture Perfect Wannabe

- Further Seems Forever - Light Up Ahead (Acoustic)
- Super Mario Galaxy - Gusten Garden Galaxy (Gillar melodin på denna :D, fastnade direkt när jag lirade spelet)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0