Hipp Hipp....



... HURRAA

Idag fyller Jeanette 30 år och vad säger man då ? GRATTIS !!! och inget annat :D

Förr när man fyllde år så sa ju alltid mor- och farföräldrar "vad gammal du blivit" och "oj så fort tiden går". Man var lite stolt när de sa så men säger nån det nu så är det ingen glädje som sprider sig i kroppen direkt. Mer "fan, redan 30, nu fick jag bråttom och göra allt de där vad det nu är". Jaja, man är inte äldre vad man känner sig och det är väl mer tanken över att åren springer förbi så fort som man blir lite rädd, Anton är ju snart 3. Känns som igår när vi kom hem med honom och han såg ut såhär:


..och nu har ynglingen växt till sig till det här:


..och snart vill han väl ha en sådan här:


men då köper jag en sån här istället:


 



Vi ska ha det lite trevligt ikväll iallafall. Vi ska käka lite gott sen gå på Bio för att sedan fira det på lördag med familj och vänner. Det ska bli kul att se den amerikanska Millenium tolkningen och skapa sig en egen uppfattning om vilken version som är bäst. Man märker rätt tydligt i media den svenska patriotismen att den svenska helt enkelt är bättre men jag har inte direkt läst någon konkret förklaring. Vi får se, den har fått blandat kritik i USA men på IMDB har den ett snitt på 8.3. Har ju inte sett den än men kan tänka mig att en del scener inte faller amerikanerna i smaken.

BLÅST på Vintern !

Vart i helsike tog vintern vägen ? Det har ju bara blåst och regnat heeeeela December och det lilla av Januari som varit. Det är ju så förbannat deprimerande och helt omöjligt att gå upp på morgonen. Jag har en dröm, som jag haft väldigt länge, att orka gå upp tidigare på morgonen och tränan innan jobb men som det känns nu är det helt omöjligt. Man är helt jävla klubbad. Jag har kommit igång med joggningen nu iallafall och tränar på lunchen ibland + att vi kör bandy då och då på jobb så det vore fan om det inte skulle bli lite mindre häng och sladder på alles innan sommaren. Och nu när Jeanette fått sin fina Crosstrainer så har vi ju alla förutsättningar som finns. Go Go Go Go


Ett helvete att montera ihop, men fin blev den :)


JAG VILL SE BRAND NEW LIVE

...ja det vill jag. Har inte lyssnat på dem på ett tag nu men jag har börjat nu igen. Deras senaste skiva Daisy var riktigt tråkig men deras två förra "Deja Entendu" och "The Devil and God are Raging Inside Me" är skivor som hela tiden växer och blir bättre och är klart i top bland mina favoritskivor. Den sistnämnda finns tyvärr inte på Spotify men på Grooveshark

De är ju inte direkt välkända i våra trakter men kommer till Europa då och då och i USA har de en stadig fanbase och det känns som man får ha tålamod innan man får se dem. De är inte bäst, tightast eller nåt sånt LIVE men när man ser denna vill man bara gå:



Nu orkar jag inte skriva mer om ingenting så nu väntar jag tills jag har nåt att skriva om ingenting !

Ciao

Låttips:
Brand New - You won't know
The Who - Pinball Wizard
Gratitude - This is the Part





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0