I used to play in the grass in Kinkhyttan, then I took an arrow to the knee

Kalla mig nörd eller vad ni vill. Detta utryck har blivit ett fenomen, fråga mig inte varför men det går ju faktiskt att använda var som helst. Uttrycket kommer från Spelet Elder Scrolls: Skyrim och man får höra det av stadsvakterna genom spelets gång. I used to bblablbablabalblab, then I took an arrow to the knee.

Nu när grabben fått alla Astrid Lindgren filmer (Rasmus på Luffen, Emil i Lönneberga etc) så lever man tillbaka på tiden när man var liten i Kinkhyttan. För er som inte vet är det en liten by i Närke där vi har vår stuga och där även mormor och morfar bor. Det ligger mitt ute i skogen, röda hus med vita knutar och grusväg, precis som i dessa filmer. På somrarna är det så sjukt idylliskt där uppe men vi har också haft några av våra finaste jular där uppe. Snön förvandlar landskapet till något obeskrivligt mysigt. Nästan som på film :D


Lite vinter/sommar jämförelse på stugan i Kinkhyttan


Idag är det nyårsafton och jag skickade ut granen men den tog inte barren med sig. Dem lämnades kvar på vardagsrumsgolvet och min kollega.. Electrolux Dammsugare fixade biffen. Anton underhöll genom att titta på Bambi och fälla goa kommentarer. Btw så är det rätt kul att sen en gammal Disney film, typ Bambi, och jämföra med de nyare. Hela atmosfären, moral och etik, uppbyggnad av känslor, användet av musik... Det skiljer sig mer än vad man trodde. I vilket fall är det ett vackert hantverk


Bambi köptes in på Bluray så att den gör sig rättvisa

Nu idag ska jag jogga för sista gången iår och nästa år blir det att ligga i. Tänkte då återigen anmäla mig till Malmö Halvmarathon. Jag kanske till och med anmäler mig till fler. Det var skitkul sist även om det var ruskigt jobbigt men den här gången ska jag vara mer förbered. Se min målgångsvideo här. Så nu blir det att packa ihop, lämna Anton hos Kalle och Monika, jogga 1 mil till fet musik, hem och stryka skjorta, invänta upphämtning av brorsan kl 16, äta, dricka, skrika Gott Nytt år, konstatera att det är 2012 och se om filmen hade någon sanning i sig, sova.

Ett pryltips idag är för alla musiker. En pedal jag köpte i höstas som är fantamej det fetaste i ljudväg jag hört. Förvandlade min 15w transistor till en liten monster-övnings-förstärkare.


BLACKSTAR HT-DUAL

Vi hörs nästa år !!

Bäver ut

Låttips:
Lagwagon - May 16
Bruce Springsteen - Terry's Song
Vampire Weekend - Holiday











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0