3 dagar senare

....från 3 år till 3 dagar. Nytt rekord tamejfan.

Jag lovade bandmedlemmen Dennis att ge han cred för att han återupptäckte min gamla blogg. CRED CRED.


Nu är julen över för 30:e gången och det har varit bra. Den riktiga julstämningen har väl inte infunnit sig riktigt sedan 2006 av olika anledningar men en som älskar julen här hemma är Anton. Så härligt omedveten om sin egen medvetenhet kring allt. Tomtar är kul tills han kommer på julafton, då blir det knäpptyst... iallafall tills sista paketet då han har mjuknat lite. Efteråt är det full rulle och pappret yr i hela rummet fram tills sista klappen då han tittar sig omkring och konstaterar.... "inga mer till Anton" :)

Vi hade köpt den perfekta julklappen trodde vi, en SPIDERMAN-dräkt med extra muskler haha. När vi skulle prova den så var det absolut inte poppis men han såg för jävla rolig ut. Har tyvärr ingen bild på det men det kommer kanske senare då vi samlat in bilder från aftonen. Det blir byte, får se om nåt kan slå favoritklappen som var ett gevär från morbror Jimmy.

Jag hade inte tänkt pladdra om vad som skett på juleafton för den ser väl snarlik ut i det flesta hem. olika märken på julöl och julskinka kanske. Nej, jag fick en skrivbegär nu för jag blir bara så trött på alla galor. Jag har för mig, men jag kan inte svära, att det fanns en tid då dessa var färre men av betydligt högre kvalité. Nu är det samma sak varje gång, bara olika konton och för mig ger det motsatt effekt. Jag blir bara irreterad på dess urusla "underhållningar". Musikhjälpen har hittat en bättre metod som känns mognare, bättre, fräschare och inte alls så påtvingande som galorna kan vara.
Sen är ju inte alla galor insamlingar utan bara, ja vetifan. Idrotts och fotbollsgalan tycker jag de kan ha bakom skynken för sig själva om kanske ett inslag i sportspegeln om vinnarna. Det äääär så tråkigt.

Nog om det.

vet inte vad jag ska skriva mer mer än godnatt. Här kommer lite bilder, tips på prylar och låtar :D

Tjohej



Hittade Anton här efter en lång tyst stund.


Första Julgranen i vårt hem. Nån gång varje dag konstaterar Anton att han och Pappa har hängt upp kulorna


Vi håller på för fullt att spela in nya låtar i bandet. Kommer snart och det blir bra :D


Har ni nån gång eller kanske alltid behövt sänka ljudet pga fruntimret eller kanske till och med gubben ? Här är lösningen. Turtle Beach PX5 som funkar både till xbox 360 och ps3. Både jag och Jeanette är sjukt nöjda :D

Lite fina bitar att lyssna på i vintermörkret

The Borderline Saints - Carnivore (låttitel passar bra nu när man frossar kött på julen)
Porcupine Tree - Anywhere Somewhere but not here
Refused - Coup d'ètat
Fenix Tx - Phoebe Cates


På återseende

Beaver out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0