3 år senare

Jahapp, satt för 10 min sedan och surfande runt på mellandagsrea-erbjudanden och plötsligt slog tanken mig att kanske min gamla blogg finns kvar. Oh fasen, det gjorde den och jag trodde verkligen inte att det var 3 år sedan jag skrev här sist. Myten är väl sann, ju äldre man blir desto "snabbare" går tiden.

Jag läste att jag tidigare hade en "världens längsta blogginlägg" och jag tänkte kanske slå det nu, att sammanfatta 3 år måste ju bli en hel del text. Nej, det struntar jag i, delsa orkar jag inte och dels tror jag ingen orkar läsa ett sånt inlägg. Jag skriver av mig lite så får vi se om det blir nåt intresse.

Vart börjar man då ? Ta en 3 år eller 3 dagar gammal händelse ? Jag tar en i högen och det blev...

Berättelsen om diskmaskinen
Jag borde verkligen vinna på lotto så att jag kan betala för allt som ska göras för mitt tålamod räcker verkligen inte till när det gäller det mesta i "fixar"-väg. Nu senast så hade låset låst sig på diskmaskinen (händer då och då) och denna gång ville den bannemig inte sammarbeta. Jag pillade och svor och värre blev det, nån plastfjäder flög ut och gick inte att rubba och jag fattade inte ett skit. Förbannad som ett as tänkte jag att nu ska Siemens-plåtburken få veta att den lever.

Det gjorde den, sen dog den helt.

Jag tänkte att jag skulle öppna fronten för att komma åt låsmekanismen och efter att jag skruvat ut skruv nr 5000 så small det bara till och fjädern till luckan slog igen hade mina gitarrplinkande fingrar varit emellan så hade de pekat åt alla håll nu. Fingrarna var utom fara men plast, gummi och allt skit tyskarna tryckt in där sprack och gick sönder. GRATTIS, 1 st Diskmaskin på mellandagsrean blir väl roligt !!! Finns ju verkligen roligare saker att köpa men ska man se på den ljusa sidan (och det måste man verkligen göra dessa mörka tider) så är ju det faktiskt tråkigare att tanka bilen. Totalt meningslös jämförelse men jag skrev det ändå.

Iallafall. Idag (25/5) slog vi oss fram på Expert bland allt folk som verkar stå och glo på stjärnorna inomhus och hittade en till schysst pris. En ny Siemens som ser nästan exakt likadan ut fast fungerande fjädrar och lås. Blev glad nu att vi fick den för 3400 kr när den kostar 6300 kr på tretti.se. Sedär, en ljusglimt i detta scenario.

Jag har inte installerat sånt här för men hur svårt kan det vara ??? Tog mig en hel eftermiddag och resulterade i en läckande koppling som sitter vid vattentillförseln från blandaren. Nu blir det jakt på en billig VVS:are för att byta ut den för nu rör jag inte den mer.

Sagan är inte slut men den kommer att få ett lyckligt slut


Annars då ? Vad händer i Bäverns liv ? Grabben min har fyllt 2 år och 9 mån men ser ut som en 4 åring. Rejäl grabb som vet vad han vill :) på gott och ont tycker mamma och pappa. Han har börjat intressera sig av Disney filmer och då får ju pappa en liten ursäkt att låtsas vara barn igen och se dessa filmer. Jag är barnsligt förtjust i flera utav dem, inte minst Lejonkungen som till och med köptes in på Blu Ray. Anton älskar lejonen så mycket att jag börjar bli orolig för att om 20 år går ut i pressen med "jag är ett lejon i en människokropp". Han älskar att ryta,morra och fräsa som de gör haha.

Det finns en massa annat jag gärna skriver om men kaffet bredvid kallnar och Whiskyn får skinn så det blir dags att runda av.

Jag avrundar med lite inköp och rekommendationer från min sida :)

Mackmyra Special Whisky 649 kr på Systemet


Mycket trevlig ny bekantskap. Jag gillar inte riktigt den "vanliga" oranga men denna överraskade mig. Rekommenderas.

D-Link Boxee


Innan vetskapen att en ny diskmaskin skulle köpas så sprang jag och köpte denna. Tidig julklapp eller sen födelsedagspresent till mig själv ? Både och hehe. Jag har inte kollat mycket film och så innan men med denna är det så jäkla enkelt och bra !!! Fina grejer

Skyrim PS3

Har ni bara råd med ett spel och vill ha bang for the buck så är det detta spel som gäller... Har bara börjar lira det men fyfaaaan vad stort och KUL :D

Precis som förr listar jag lite rekommenderade låtar :)

Tegan and Sara - Get it Off
Against Me! - Trash
Laleh - Snö


PÅ ÅTERSEENDE

BEEEAVER out




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0