X antal veckor och X antal julkilon senare

Inlägg i all ära men vad är text utan bild ? Så har jag alltid fungerat, så länge man inte skriver väldigt berättande och målande så tycker jag att bilder kompletterar text väldigt bra och bland så är det t.o.m så att texten kompletterar bilder. Med den förvirrande inledningen så vill jag ha sagt att jag inte riktigt orkar skriva utförligt om vad som skett sist eftersom det mest blir rappakalja då. Jag tänker precis som sist smälla upp ett gäng bilder som säger mer än 1000 ord vardera :)
Men lite får man skriva hehe.

Det har som alla vet varit jul och alla känner väl även det på sina kroppar, lite "Julahull" som ska väck nu under våren.
Julen spenderades uppe i stugan utanför Örebro och det var inte vitt där heller. Känns som att fira jul mitt på hösten hehe. Vi var en bra samling som innefattade släkten på mammas sida samt hela vår familj.
Jag och Jeanette tjuvstartade julfirandet hemma hos hennes mor och styvfar den 22:a för att sen köra 50 tråkiga mil den 23:e. Vi träffade även nästan hela släkten på Pappas sida under annandagen, man träffar dem inte ofta men det är alttid väldigt trevligt :) Det är bara synd att det blir så intensivt så man hinner inte riktigt prata med alla på ett avslappnat sätt...
Jag fick fina julklappar, däribland Call of Duty 4 av Jeanette så har min blivit en sån där liten närd som spelar online, men fasen vad kul det är och nästan hela kompiskretsen gör samma sak så det har blivit lite utav en happening, kl 10 på kvällen brukar vi köra igång den som kan :)

Vi körde hem redan på Torsdagen eftersom Pappa och syrran åkte hem då och Johan och Helena åkte iväg till Norrköping till Helenas syster och hennes man. Vi hade en del förberedande inför nyår så det gjorde inget att komma hem lite tidigare. Syrran drog till Thailand den 30:e och ska resa runt där och i Vietnam och Kambodja tillsammans med sina två vänner. Här sitter man själv låst i ett jävla vintermörker som skickar ner regn som om det inte fanns något annat. USCH ! Men hon kommer få en supertid och det kliar i reseknölarna nu hehe...
Hon har resedagbok med text och bilder. Här finns den:

Strax innan nyår, den 29:e, var det innebandycup i korpen och jag säger fyfan !! Vi spelade 4 matcher med 1 avbytare. I början av sista matchen kände jag att träningsverk redan börjat komma. Vi förlorade alla 4 matcher men det var inte så konstigt med tanke på att alla andra lag hade 4-5 avbytare.... vi orkade helt enkelt inte men fasen vad vi kämpade ändå.. inget lag i den där jävla korpen hade ställt upp med det laget vi hade :)

Nyår sen, och ja.. vad ska man säga om nyår ? Nyår är alltid nyår... vi var ett gäng på 10 pers som käkade gott och drack mycket och gott ;) Bävern blev rätt kalas hehe, se filmen nedan. Det var riktigt kul iallafall och det nya året började återigen med en brak bakfylla haha... Jag mådde nåt fruktansvärt dagen efter medans jag tog mig igenom filmen "Hot Fuss". Blir väl likadant första dagen år 2009.





Sen fyllde Jeanette år och det firades med familj, kompisar och ska firas ytterligare en gång med delar från hennes släkt. Alltid trevligt med kalas men det börjar kännas nu i plånboken, Januari är och förblir en jäkla dryg månad !!

Har även levererat en bröllopsfilm som legat inne i 1 ½ år, resultatet blev riktigt bra och jag hoppas att det var värt väntan för "kunden" :) Ska nu när jag köpt ny dator (hämtar den idag) sätta igång med svensexa filmen sen i somras. Nya verktyg, nya tag och ny fantasi :)

Nu tror jag att jag skrivit för mycket för det var ju meningen att bilderna skulle få tala för sig själv :)

Klart slut ! Bäver ut :)

Kan avsluta med att rekommendera Stieg Larssons Millenium böcker. Har läst den första och är inne på den andra. Skitbra och mycket spännande böcker.

Låtar som gått varma i jul:

Bruce Springsteen - Long Walk Home
Bruce Springsteen - Badlands
Muse - Map Of The Problematique
Hellacopters - I'm in the Band
Eget gitarrspelande, heta riff på gång hehe


image166image164image163image162image161image159image158

Kommentarer
Postat av: Sofia

hahahahaha
snacka om "the flying beaver" jäääääävlar vad du är runt under fötterna. haha
kul med en film i ett blogginlägg
kram kram!

2008-01-28 @ 18:14:31
Postat av: Syster

HERREGUD, vilket noje att titta pa my performing brother! Skicka den till So you think you can dance och du ar en kandis=) KRAM

2008-02-02 @ 15:02:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0