Mål, mål mål och mera mål, kommer det att bli

Hej hopp på er alla. I vanlig ordning brukar jag skriva om vad som hänt och så men denna gång tänkte jag bara ta och pladdra på om vad som helst. Sitter nu en måndagmorgon på jobb och ska strax ringa och undersöka lite om en programvara och i väntan tänkte jag skriva lite på mitt blogginlägg. Man känner sig lite upprymd idag för igår GJORDE BÄVERN MÅL. Vi spelade innebandymatch i korpen och efter ett par minuter i matchen fick jag fritt läge i en fast sitatuation och en fin fin pass från B-lund -> kryss i taket ! Första målet och det har fantamej suttit långt inne efter många åtskilliga försök.

image164
Bild från ett par matcher sen, vad fan gör jag bakom mål ?

10 min innan match började jag trolla lite med melodi och rim till några simpla ackord. Har fått fram en väldigt skruvad låt som ska filas lite på och skruvas till, lite till :) Tänkte kanske döpa låten till "I ballettens tecken" eller något annat vansinnigt fjantigt.

Nu när man har en rutin på sin vardag så är det skrämmande vad tiden går. Februari är snart slut, Anja blir större och större, syrran har varit iväg ett tag och kommer snart hem känns det som, folk börjar fylla 27, folk får barn, bandysäsongen är snart slut och hyran är betald för 111 gången. Undra hur mycket stålar man kunnat spara om man sluppit hyran :)? Hade nog varit för mycket för att tålas tänka på.

image166
Anja e så jääkla söt :)

Det kommer hända en del framöver. Det är många som flyttar nu, B-lund har precis flyttat till Hörby en kortare period, Padde flyttar till sin nya lya 1 mars, Ryssen och Jessica flyttar 1 mars. Det kommer väl bli en del hjälpande med att bära otympliga soffor och dylikt..... mmmm, jag längtar :P I samband med detta blir det väl en del inflyttningfester, en är redan nästa helg hos Danne och Josse. Sen ska vi till Jönköping och partaja och träffa vänner som man träffar alltför sällan. Sen är det påsk och jag vet inte riktigt vad som sker då, och sen den 25:e mars är det Stephen Lynch, wihuuuu !! Den 2:a April ska jag och Jeanette gå och se Johan Glans, ska bli så jäkla kul för att sedan gå ut och äta middag, en romantisk kväll alltså :)

Ni tjejer, tanter och ja, kärringar ibland. Ni undrar varför vi killar ha väldigt mycket fördomar mot er i trafiken. För det första så finns det hur många historier som helst om era bravader i trafiken och bild/film-bevis till det. Men när man får det bekräftat själv med råge så kan man inte något annat än att konstatera fakta. Kolla in denna bild som är tagen på parkeringen utanför ICA Maxi i toftanäs med min mobiltelefon (eller det var Kalle som tog just denna bild):

image165
....och ja, det var en tant som hade kört den, hon stod inne i butiken o jämrade sig


Har fått en ny mobil, en k 810i som jag bytade mig till från min gamla k550i. Ganska stor men fan bra bilder tar den för att vara mobil:

image163


För er som är intresserade av att se min arbetsplats som jag sitter vid, kanske 2 ggr per vecka, här kommer en panorama bild gjorde med mobilen:

image162
Ser något förvridden ut men det skiter jag i.

Sen har det ju varit alla hjärtans dag. Dagen känns som en riktig ploj grej men visst, det är kul att få blommor och kort :) Men det är fan sjukt att de höjer priset på rosor med 200 % bara för en enda dag som någon gääälen jenkare kommit på.
Vi åt gott och tog det lugnt iallafall :)

Jag sitter o rotar igenom lite bilder men hittar inga av direkt intresse.
Det får bli låtlistning istället :)

Ha re fint på er allesammans

Green Day - Panic song
Bruce Springsteen - 4th Of July, Asbury Park (Sandy)
Brand New - Jesus Christ
Matt Nathanson - Laid
Jimmy Eat World - Just Watch the fireworks



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0