Verkligheten är och förblir inte densamma

Hej på er alla !

Jag vill börja med att tacka alla för allt stöd både förr, nu och i framtiden. Det betyder enormt mycket och hjälper en på traven alla gånger. Det som har hänt har jag inte direkt berättat för någon utan det har spridit sig av sig självt tack vare alla vänner, släkt och bekanta. Givetvis fick man berätta för de allra närmsta åt pappa direkt. För er som ännu inte vet så råkade pappa ut för en stroke torsdagen förra veckan (alltså den 4:e dec) och i och med det så blir det en längre resa nu framöver bestående av rehabilitering för honom. För varje dag så blir han ytterligare lite bättre och nästa vecka blir det orup (rehabiliterings centrum) som gäller och det känns riktigt bra.

Det är bara 1 ½ år sen vår verklighet skakades om och rubbades totalt och som en cykelspark från ingenstans så kommer detta. Idag är jag väldigt glad över den enorma syskonrelation vi syskon har som gör att vi väldigt smidigt kan stötta och lösa allt det praktiska som kommer med det här.

Nog om detta nu. Jag är ju som vanligt jävligt usel på att uppdatera denna blogg men jag ska försöka fatta mig kort om halvåret.

En annan stor händelse som inte längre är någon hemlighet, (väldigt svårt att dölja magen numer) är ju att Bävern ska bli farsa och tokigt det än låter. Men den 13 mars är det beräknat att en liten hårtuss med stora gaddar ska titta fram :)
Man börjar vli väldigt förväntansfull men samtidigt blir lite läskigare och läskigare. Det är ju för fasen omöjligt att veta hur det kommer bli. Det kommer bli bra men hur bra och på vilket sätt :) ? Graviditeten för Jeanette har väl varit ganska lugn för både henne och mig. Eftersom hon tillhör trötta släkten vanligtvis och blir ännu tröttare av allt detta så finns det inte mycket andrum för hormonutsvävningar, bra tycker Bävern.

Många, eller rättar sagt en handfull personer undrar faktiskt om hur det går får vårt band, The Borderline Saints, och jag kan säga att det går framåt. Vi ska vara med i Emergenza festivalen och spelar på Bondido i Malmö den 5:e februari kl 21.00. Den kvällen spelar 10 band och det är publiken som röstar vidare vilka band som går vidare. Detta behöver vi hjälp med så jag ber till alla vänner och bekanta att köpa en biljett av mig/oss för 80 spänn och komma på denna tillställning. Det är totalpremiär för The Borderline Saints live. Med vår uppsättning så kommer det låta väldigt orginellt. Musiken bygger på 2 gitarrer men just nu kör jag själv efter bästa förmåga och är nån sugen på att hoppa på så hör av er. Annars är det trummor, bas och två sångare där båda är riktigt duktiga och kompletterar varandra jävligt bra.
Vi ska försöka komma in i en studio och spela in 2-3 låtar lite mer proffisionellt.

Sen har det hänt lite olika saker under hösten, bla var jag i Jönköping på Daniel sans 25 års fest och det var riktigt kul att träffa alla ozzy's igen :) ,Andy och Sabina har fått sitt andra barn Isabell (vet inte hur de vill stava det), varit på Tildas dop, kastat snöboll och halkat runt på vägbanorna.

Nu snart blir det ett 2009 och man vet ju redan på förhand vissa saker som kommer ske men annars hoppas jag ordagrant på ett "Gott nytt år" sekunden man slår champagne-glasen vid 12 slaget. Får se om ögonen går i kors så jag kanske inte klarar det då hehe.
Nu är projektet jag är med i avslutat så efter den 19:e december har jag 2 veckors semester och sen.... ja, då vetifan ! Det blir att häcka på Atea ett par veckor och sen ut någonstans.

Med detta sagt så lägger jag upp några få foto. Jag tar väl en del foto men inga som är direkt roliga för alla er att stirra på. För foto från Jönköping så hänvisar jag till www.ninzan.com. Nästa uppdatering (gud vet när) så ska jag ha fotat lite på bandet så alla får se vilka drägg det är som spelar ;)

Roger on roger ut, klart slut


Denna verklighet är inte så långt bort :)


Jäla skräpmobilkamera !!! Men detta är vår nya matta och nya soffbord iallafall


Familjen Mertz


Tildas dop. Fråga gärna Ryssen hur han mådde ;)


Wii time med Jim,Jessica, Martin och Jenny. O givetvis barnen


Speedad på socker ?????


hahahahahah, så jävla het


Juuuuul, juuuul... o snö ? WHAT THE


Vad är det som gömmer sig i magen mån tro ?


Den enda bilden jag har från Jönköping, suddig och tagen med mobilen. Vi sitter dock på ett schysst kafé och
tycker att vår present till Daniel bara var så jädra bra hehe :)


En jävla massa goa låtar:

The Killers -  Dustland fairytail
Jack's Mannequin - Bruised
New Found Glory - Hold My Hand
Taking Back Sunday - Liar
Go Go's - Unforgiven     (Denna låt är skriven av Billie Joe Armstrong från Green Day)
Sum 41 - Always
System of a Down - Toxicity
The Killers - Mr Brightside (jaques luconts remix)
Coldplay - Viva La Vida
Queens Of Stoneage - No one knows
Blink 182 - Dumpweed
Green Day - Ha ha your dead
Jack's Mannequin - Dark blue
Story of the Year - Is this my fate he asked them
Millencolin - Brand New

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0