Det var ett tag sedan

Jag har en undran !! Kommer det att vara någon som läser detta., jag har ju för fan inte uppdaterat denna blogg på mycket länge…. Och hur ska jag kunna sammanfatta sommaren och våren på ett enkelt sett ?



BILDER !! En bild säger mer än 1000 ord och stämmer det så behöver jag ju bara lägga in en enda :) Men då återstår det bara en sak, hur hittar jag en bild som med sina 1000 ord sammanfattar allt som hänt sedan sist ?? Det är helt omöjligt säger jag, om jag inte lägger 20 bilder ovanpå varandra och gör varje bild lätt genomskinlig… blir kanske lite rörigt hehe. Ne då får det bli helt enkelt så att jag slänger upp ett gäng bilder och skriver händelserna kring dem. Så när detta inlägg är färdigt så har jag i princip skrivit 500…….000 ord hehehe. Jag har ju köpt ny kamera och allt för att på ett bra sätt dokumentera den nya process som sats i kraft.


Under den första värmeböljan (kan man inte tro om man ser Jeanette i bakgrunden) så var vi
en tur i Kalmar. Alltid kul :D  Till höger Padde, till vänster MRr Bygg Max



Såhääär kul är jag.... ööhhh nee.. (fortf. Kalmar)


Louise & Fille... äkta Käälmar bon ;) ;)


Vi var 2 veckor senare på Anjas dop som ägde rum på Öland. Helenas föräldrar har hus där. Skit härligt :)
Här står jag  (gudfar), Helenas syster Kristina (gudmor och nybliven mor) samt päronen :)



Stolta föräldrar, hade jag också varit :)


Konfirmation blev det också i Maj månad. Jeanettes lillebror håller korset.
Visst är det en fin tillställning men 1 ½ timme på en Kyrkbänk ger träsmak på den mest tränade av rövar.



Vi har ju köpt ny lägenhet. Den var i behov av renovering. Dörrhålet i bild är nu ett minne blott. Padde slippar ytan jämn och fin medans Jeanette lägger ut papper på golvet.





Nu jävlar ditt tak, nu ska du målas.... Jeanette e på hugget :) Du e för gooo :)


Midsommar firande... Kalle frös och löste problemet på sina modeinriktade vis... Du hade passat in på Hultsfred..
Karl Pedal



Varför sånt flin Ankan ? Spansk öl har väl aldrig varit så gott :) ?? (Midsommar)


Cykeltur på Ven, Jeanette kämpar med sadeln och jag själv väntar på att få buuuurna iväg :)


Vi badade på Ven i den böljande hettan, 30 grader den dagen och vindstilla. Jeanettes bror Micke håller koll


En del av landskapet på Ven. Så det är ett råd att ta en cykeltur där.. Skitfint


Raskt över till semestern. Vi tillbringade en vecka uppe i vår sommarstuga... då ska det ju vara vacker väder.... detta blev en stor del av sysselsättningen tack vare vädergudarna !!!!


Flaggan var i top iallafall... tyngden av vattet gjorde väll så den inte kunde blåsa upprätt :P


Nalle håller koll på Melkers. E förbannat fint här


Se så roligt det är att måla :) Pappa och hans lillebror Mats fixar hos Farmor


Besök i västerås och vårt sista stop på vår sommartrip. Hemma hos Daniel, Jenny och Milo :)


Vi håller på att rigga lite inspelning av gitarr. Musical masterpiece in progress ;)


Borderline Saints: Just 4 guys, unrehearsed :) Fest hemma hos Eric (han som suger tumme ;) ) & Monica. Alltid trevligt !


Någon sa nåt kul, I see teeth :D


Vi var Ystad och käkade på fritidsbaren som är väldigt kännt här. GRYMMA wienerbröd :)
Kalle m. Alicia, Monica och Jeanette.


Den årliga kräftskivan. Lock and load, här kommer kräftorna !! Ps mina smakade hö

  


Den årliga kräftspa-snapsen. Som namnet tyder så är recepter: kräftspa + piratens beska + 1 kräftsjärt för dekoration eller för den som vill en aptitretare



Kalle växlar upprört mellan lastbilslogistiken idag, skillnaden mellan kräftor, räkor och rostbiff och varför Heiniken är världens goaste öl.


Giiirltalk med Ryssen som ledande tupp


Firade Jeanettes pappas ähh häm.. 49 års dag. Snart dags för Mercedez ?? Göran (Jeanettes pappa), Jimmy (Jeanettes bror) och hans tjej Emily



Mor och dotter, Alicia säger: "Morsan, är din farsa glasmästare eller ? Jag ser inte TV:n"



Fin bild på stolt Ryss med sin dotter

Det har ju hänt mycket mer än vad dessa foton visar men jag har antingen varit dålig på att ta bilder eller så har jag helt enkelt varit dålig på att samla in från övriga fotograferare. Men det är på förbättringsvägen med nyinköpt kamera så nu jävlar :)

Så jag tänkte berätta om andra större händelser i sommar. Kalle och Monica har ju fått en liten flicka som iförsig växt till sig en del på fyra månader, hon har pappas längd :) Det vet det redan men jag vill ändå tillägna stort grattis till dom och säga hur glada vi är för deras skull :)
Ryssen och Jessica har även de fått en liten flicka som nu passerat 1 månad. Och det är ju samma här, stort grattis och säga hur glada vi är för deras skull. I skrivande stund är det ju snart dags för Andy o Sabinas andra barn. Jisses, det poppar ut barn till höger och vänster :)

Vi har även varit på lilla Alicias dop som jag tyvärr inte har några bilder på som var riktigt trevligt. Fasen vad trevligt de var :)

Jag håller på att skriva en låt tillägnad.... och den har väl varit under process en längre perion och jag tänkte presentera den för bandet rätt snart så vi får se vad det blir av det. Hoppas kunna spela upp den snart :)

Har jag glömt något så uppdaterar jag efterhand :D

Kram på er alla och här är lite låtar !

Beaver fever


Låtar:
Alkaline Trio – Over and Out
Bad Religion – Sorrow (acoustic)
In Flames – The mirrors truth
Story Of The Year – Choose your Fate
 Laura Marling – Ghosts

Kommentarer
Postat av: Sulan

Bäverbloggen lever !!! Haha, klart det är nån som läser...räkna med sulan iallafall :P synes snart, nu är jag är ju för bövelen skånetös igen :P kram kram

2008-09-01 @ 11:28:45
URL: http://ninzan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0