Jag kom, jag skrev, jag publicerade och världen gapade !

Hej och hopp !

Detta är bävern som talar kl halv fyra på en fredag eftermiddag. Ölen är på kylning och det planeras lite grillning :)
Vad kommer jag skriva om denna gång kan ni ju undra. Kan ju börja med en sak, ärtan hade på sin blogg dedikerat en uppdatering till att det var 2 år sen hon kom hem från resan (Australien, Nya Zeeland etc) och det har ju inte jag gjort !! Jag kom hem den 20 april 2005, alltså lite mer än 2 år sen och det går fortfarande inte en dag utan att jag tänker tillbaka på den tiden där nere. Hade det inte varit för den tiden hade det inte funnit någon Bäver, bara en helt vanlig Mattias utan sex appeal hahaha.
Har fortfarande kontakt med en del man träffade där nere men framförallt med Nina och Sofia som man har träffat med jämna mellanrum. Tiden flyger och snart sitter man på ålderdomshemmet, tur att det är nära härifrån, bara rakt över gården haha. Men inom kort blir det väl nån fest där många "aussies" kan dyka upp och då jäklar ska jag riva av "Party party".

image29
Utanför Cape Byron Lodge i Byron Bay

image30
Cairns

image31
Lake McKanzie på Frasier Island, SÖTVATTEN

image32
Thailand

image33
Nya Zeeland

Sist jag skrev hade jag begravningen framför mig, nu är den över och det var en mycket fin begravning. Riktigt jobbigt men skönt att få säga förväl på ett sätt som om hon själv hade planerat begravningen. Hon var väldigt enkel och det skulle aldrig vara några krusseduller utan enkelt. Helenas pappa är präst och höll i begravningen. Han gjorde det så bra, och Helenas systers man Stephan (vet inte hur det stavas men uttalas Steffaan) var kantor och spelade riktigt fint. Det var fina tal och de berörde !! Det jobbiga nu är att chocken börjar lägga sig och att saknaden tar över. Men det blir en prövning som man måste klara även om det känns mycket ibland.
I stort sett hela släkten hade kommit, hennes barndomsvänner, jobbkamrater, grannar och många fler. Det är egentligen helt sjukt att man träffas alla under dessa omständigheter även om det är trevligt på sitt sätt. Väldigt kluven känsla ! Men nu går livet vidare !

image34
En del av blommorna, den stora buketten är från Pappa och hjärtat från barnen med resp.

image35
Jag o Jeanette

image36
Vackra blommor !!!!!!!!

image37
Fikade lite på lördagen efter begravningen hemma hos Johan och Helena.


Man har ju spenderat en del tid med familj, vi har varit mycket hemma hos Johan och Helena allihop och umgåtts i deras nya hus. Nu när jag har det i huvudet, när jag skriver vi menar jag mig själv och Jeanette för den som inte visste ;)
Dessa dagar och kvällar har varit behövliga och det är skönt att alla kunna prata, både om situationen och alldagliga saker.

Annars har det varit rätt lugnt, umgåtts med vänner, jobbat och druckit kaffe. Sen har man pajat en Squash racket också ! Så nu e jag inne på mitt 4:e.... får sluta upp med det där. E så fattig nu att jag räknar dagarna till löning !!

På Kristihimmel åkte vi tillsammans med Kalle o Monica till Ystad. Vi var där hela dagen och det var mega härligt... den dagen kommer också av en viss anledning betyda extra mycket hihihihi :)
Vi var på Mariagatan där Wallander bor i filmerna, värsta turister som stod och glodde på ett, egenligen helt vanligt, hus haha.
Vi åkte vidare till Kåsebera som tydligen e känt för ett gäng stenar i en oval ring från... för i tiden..
historien bakom dem må vara intressant men att folk står o fotar vanliga stenar förstår jag inte riktigt, då kunde de tagit kort på utsikten på havet där istället, NAAAAAAAJS !!
De är kända för sin fiskhandel och rökeri där också så jag och Kalle köpte rökt makrill och mumsade på till tjejerna stora förtjusning hahaha ! Luktar ju så underbart om fingrarna sen.... nästan som......................
Trots det medelmåttiga vädret var dagen skitbra och vad avslutar man inte en sån dag med om inte med en pizza ! Men det var en god pizza så det räknas som resturang mat hihi.

image38
Mariagatan, här bor Wallander, spännande va :)

image39
Hittade mitt framtida hem :)

image40
En fin bild på mig och Jeanette

image41
Vi gillar fisk !

En annan dag var vi ute och åkte inlines för första gången. Vi åkte ute på Bo01 och ribban i Malmö, så jäkla härligt och så fort det blir fint väder igen så ska vi ut och rulla igen. Jeanette kunde inte hänga med den dan vilket jag inte alls tyckte om, men nu har hon lånat ett par inlines så vi får ge oss ut en dag hehe.

image42
Fotograf på hjul, den här tog jag i farten !

image43
Vi kanske borde bli ett modellpar !

Jag har nu varje gång lovat att jag ska skärpa mig med uppdateringarna men det blir ju aldrig av. Så nu skiter jag i att skriva det för att se om det blir någon motsatt effekt haha.

Vi hörs nästa gång !

Beaver out

Härlig pop-punk: Plus 44 - When Your Heart Stops Beating







Kommentarer
Postat av: Sulan

GRATTIS !! Haha så ni kunde inte hålla er längre ;) då blev de en extra mysig dag i Ystad förstår ja !!!!
tyvärr kommer vi inte ner helgen då Bönan skulle ha fest, men helgen efter de kommer vi ner, hoppas vi hinner synas då allafall..de är inte så lätt att träffa er så fullbokade som ni är :P hörs snart igen stoor kram sulan !!

2007-05-21 @ 11:32:22
URL: http://ninzan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0