En roman !!! Del 2


.......
Sen var det Padde och Petronellas tur den 4 augusti. På det bröllopet var jag och Ankan best-mans och med det kommer ju en del ansvar. Efter att jag spelat på Ankan och Sabinas bröllop så fick jag förfrågan av Padde och Petronella att sjunga en låt i kyrkan på deras bröllop också. Det kändes så jäkla kul att faktiskt få det förtroendet, det är liksom det man alltid varit lite skraj för, att det inte låter bra. Låten landande på en akustisk version av Bon Jovis "Always". Man var minst lika nervös denna gång men det gick bra när man körde igång.
När vigseln var klar så var det bröllopsfest och detta i samma lokal som Ankan och Sabina. Denna gång hade de lyckats hitta aktiveringen till AC:n. Det hjälpte en del men när man kör igång ordentligt med dans så blev det nästan lika svettigt. Alla kalorier man stoppade i sig på middagen (var ju så gott på alla tre :) ) förbrände man ganska snabbt efteråt hehe. Jag och Ankan höll ett tal och tillsammans med detta körde vi igång paketleken. Denna känner nog de flesta till och kräver ingen större förklaring. Paketet landade till sist hos Petronella vilket det skulle och i det fanns en redigerad bild av Padde från hans photo-shoot på svensexan. Den hänger uppe hos hemma hos dem nu och den är verkligen fager hahaha. Bilden skickades runt under desserten som var då och Padde blev lite smått röd i huvudet :)

image97
Micke laddar inför vigseln

image98
Dam Dam Da Dam, Dam Dam Da Dam

image99
Svårt att se men här spelar jag "Always" :)

image100
Best-mans :)

image101
Synvilla !! Två kullar eller en dal ?


image102
Brudparet vid sitt fräscha åk :)

image103
Jag och Ankan håller vårt tal och kör i gång leken där Petronella fick ett paket innehållande......

image104
Damn he's.. she's... he's... she's...... beautiful

image105
Vals på G

image106
De levde också lyckliga i alla sin dagar !

Nu var det 2 veckor fram till nästa bröllop och nu hade man också semester så jag och Jeanette tog oss en tur till släktingar uppe i gnällbältet. Här fick jag även sålt min Volvo. Körde upp den och sen kom det någon skummis som hade tågat ner från Norrland och köpte skiten, äntligen av med den. Ja just det, har ju inte skrivit det. Vi har ju köpt en ny bil :) En Opel Astra -04. Riktigt schysst, om än lite trött men det är inte som man direkt stör sig på, det e ju bara en 1,6 liters motor i den. En fager liten skapelse som kommer att gå och har redan gått en del mil innan första inbetalningen kommit hehe.

Väl uppe så hälsade vi på min farmor i Eskilstuna, Janne (Pappas bror) och familj och sen drog vi oss mot Stugan Kinkhyttan som ligger utanför Fjugesta som i sin tur ligger utanför Örebro. Det kändes till en början väldigt skumt att komma dit eftersom om det är något som är förknippat med mamma så är det den stugan. Mormor och Morfar har sitt hus/gård 500 m bort och har haft det så länge jag kan minnas och därför har man väldigt många starka minnen från Kinkhyttan. Pappa var här och samma kväll som vi kom grillade vi med Mormor & Morfar. Dagen efter åkte vi till Örebro och där köpte jag mig ett Xbox 360, främst pga. Guitar Hero II som är fasen så kul, speciellt för någon som spelar gitarr som jag själv. Resten av veckan slappade vi, träffade min morbror och moster, mormor och morfar och även Daniel och Jenny som snart skulle flytta från Örebro till Västerås. Det roliga med Daniel är att fastän man träffas kanske 1 gång per år så är det varje gång som om man träffades dagen innan. Vi har känt varandra sen vi var små då hans mamma är en barndomsvän till min mamma. Vi är lika gamla och hans storebror är lika gammal som min och även de håller kontakten och umgås när tillfälle ges. Efter denna jäkligt avkopplande och härliga vecka bar det av hem och mot en vecka som innefattade en del planering!

image107
Framsidan till farmors "slott" :) Vår nya opel skymtas, har ingen ordentlig bild på den än.

image108
Farmor, Maria(kusin),Jeanette och Lotta(faster) skådar Jannes föreläsning om Bambu :)

image109
Daniel och Jenny. Vi drack drinkar och öl och dagen och snackade skit :)

image110
Jeanette rockar loss i Guitar Hero

Sista paret ut... till slut! På Ryssens och Jessicas bröllop den 18 augusti hade Filip och jag fått det ärofyllda men väldigt ansvarsfulla arbetet att vara toastmasters. Vi är lika jag och Filip eftersom vi inte tycker om att göra något halvdant utan ska det göras så skall det göras ordentligt. Veckan gick åt till planering till lekar, tal, tidsschema och vår lilla låt. Bävern har skrivit en ny låt!! Jag och Filip knåpade ihop text som var speciellt riktad till dom och melodin hade man humm om men vi fick fram den bästa tillsammans. Vi körde på två gitarrer och vi fick det att låta som om vi var ett riktigt trubadur-par. Vi är faktiskt jävligt stolta över denna låt och som vi är jäkligt glada över att den kom fram så bra som den gjorde till bröllopet.
Efter vigseln så var vårt jobb igång och vi var redan nervösa. Men utan att gå in på för mycket i detalj så gick det väldigt bra. Allt från tal och lekar till vår lilla truddilutt. Efter det sista så släppte allt och man dansade hela kvällen och förbrände ytterligare kalorier :)
Som toastmaster måste man fånga uppmärksamhet med något och vi hade en gammal armétrumpet som vi fått låna från Padde. Jag fick tuta i den hela kvällen och det kändes senare när vi skulle sjunga låten en gång till. Det gick fan inte och sjunga för jag var helt slut efter allt blåsande i den där och även en del singalong till bandet som spelade. Stor eloge till Fille som faktiskt höll i det mesta med toastmaster grejen, han kan de där med och prata så hehe.

image111
Har tyvärr inga bilder från kyrkan så detta får bli det första :) Brudpar i grymt åk

image112
Brudtärnor, brudpar och best-man

image113
Fille och jag håller ställningarna. Petronella fick lyssna på en hel prat mellan oss, sorry :)

image114
Best-man Daniel (broder till Ryssen) håller sitt tal där Jessica fick bilden som Ryssen vacker
hade ritat på svensexan.

image115
Fille och jag körde igång vår låt för våra kära vänner :)

image116
Rolig bild på Kalle och Monica. Han e typ lång, och hon e typ kort

image117
Rätt så härlig bild på Fille och Louise

image118
Starke Betsy :)

image119
3 av 3 levde lyckliga i alla sina dagar :)

Det är väldigt svårt att summera dessa tre bröllop på ett bra sätt men alla tre var riktigt roliga och riktigt fina och för mig själv var det 3 olika upplevelser eftersom man hade 3 olika roller. Mycket planering som var värd all tid när man tänker på det såhär i efterhand.

Nu har jobbet dragit igång och man är tillbaka till vardagen. Synd att sommaren har varit som den varit vädermässigt då man inte riktigt känt av att det varit sommar. Nu är det bara att vänta ett år till :)

Med detta så är det slut på detta mega inlägg. Jag har varit riktigt dålig på uppdateringar i sommar men det kommer nog att bli bättre.. hoppas jag :) Kram på er alla och här kommer en lite låt tips

Sum 41 - Speak Of The Devil
Death Cab For Cutie - Soul meets body
Yellowcard - Shadows and regrets
Yellowcard - The Takedown
Oh Laura - Out Of Bounds

Kommentarer
Postat av: Soffsan

Hahahaha
VÄÄÄÄRLDENS längsta blogginlägg =)
Jag orkade inte läsa allt (förlåt bävern) men de mesta läste jag, sen var de ju även bra bilder.
Det verkar som om det var riktigt fina vigslar.
Nu är jag uppe i Örebro igen. Och håller på med min nollning för fullt. Är ju fadder. Ojoj, det är mkt fest. För mkt...men skoj!
Nu ska jag inta sängläge och invänta John Blund
Jag ger dig en Bäverklapp och en Soffsankram!

2007-09-04 @ 00:20:56
URL: http://surfinbird.blogg.se
Postat av: danielsan

halluu beavern!! skoj o läsa om vad som hänt i sommar för er där nere i skåne!! verkar ha varit mkt bröllop o allt vad som hör till.
Hoppas vi kan dra ihop någon fest snart o uppdatera allt... ha de fint!
pöss

2007-09-08 @ 12:01:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0