Varför bor man i Sverige ?

Varför bor man i Sverige ? Man märker att alla, ja precis alla blir gladare och livet känns allmänt lättare när våren och sommaren kommer igång ! Och hur länge kommer detta pågå ? Ungefär till september vilket blir ca 4-5 månader då klimatet är schysst, resten av året sitter man mer eller mindre bara och väntar på dessa 4-5 månaderna förutom en och annan fest. Då undrar jag varför man bor i det här landet när man uppskattar sommaren så mycket mer än resten. Nu har man levt med det här i 25 år och vet att vintrarna inte är någon hit så då kan man gått få njuta 50 år med sol året runt. Nåja, det finns större problem.

Efter den fångande inledningen vill jag bara säga en sak: Jag vill tacka alla för ert stöd, ni vet vilka ni är och det uppskattas och underlättar nåt oehört. Påsken har varit overklig och man vet inte riktigt hur man ska reagera i situationen fastän man själv är i den. Vissa dagar och stunder känns det tungt och andra känns det nästan för bra, och då får man nästan dåligt samvete för det. Men jag känner/kände min mamma väl, hon skulle verkligen inte vilja att man satt och sörgde dag ut och dag in även om man ibland behöver det, nåt av det sista hon sa och kunde säga någon vecka innan hon gick bort var: "jobbiga stunder är till för att övervinnas" och det är bannemej vad som skall göras.
Jag är glad över att jag satt med hela vägen, för både hennes och min skull. Det som är riktigt tungt men samtidigt något jag aldrig kommer eller vill glömma är den sista stunden när man såg tårarna rinna på henne. Just denna stund har jag i huvudet samtidigt som jag hör låten Laura - Release me(saab reklameen låten) i huvudet. Hon har aldrig hört låten men jag kommer just pga detta förknippa den låten med henne då det känns som det var precis den texten hon tänkte inom sig.

Allt praktiskt runt omkring detta är också en sjuk del att behöva planera, man har ju aldrig i sin vildaste fantasi kunnat föreställa sig att man en dag skulle hålla på med dessa saker.
Vi har fått beröm från olika håll för att vi är starka inom familjen och det är tack vare det stöd vi ger varandra och det enorma stöd vi får utifrån, tack alla åter igen.

Idag (15 April)har annonsen kommit ut i Sydsvenskan, Nerikes Allehanda och Eskilstuna Kuriren.

För övrigt har man tagit det lugnt, påsken blev som sagt inte riktigt som man tänkt sig men den har varit så trevlig som det bara går med tanke på allt.

Nu är det vår och även fredag, snart är det dags för att plocka fram grillen och då är det dags för att lagra späck inför Autumn 2007 haha. Öl och sol är en bra kombination tycker bävern :)
Andra våraktiviteter är diverse grillningar med vänner och familj (senast nu ikväll) och man har även käkat ute, mye najs.

image12
Ryssen och Kalle vid årets första grillning, varmt och gött ser det ju ut att vara haha

Idag var jag i Ystad och checkade in Wallanders hemstad med Kalle o Monica (hennes hemtrakter), vi gick lite på stranden, åt glass och hade det allmänt gött i solen. Kalla hade lämnat in sin Audi på service och fick en enorm familje bil som lånebil, det kändes väldigt moget, moget nog att tänka på pensionsparande, att köra omkring i den haha. Sen åkte vi till Svedala och provade jeans och inhandlade även ett par. Kalle provade nog världens fulaste par jeans. Det var faktiskt Levis och med moderna modeller men färgen var helt hysterisk. Tänkt er blå som fan och lite självlysande på det, eller en vit T-shirt på en nattklubb, så lös dessa jeans i dagsljus. Kalle såg ut som fantomen när han provade dem, läser du detta kalle så bjussar jag på ett gäng bärs om du köper jeansen och går ut i dem en kväll hahahaha.

image13
Jag o Kalle myser sådär som bara ett par gullepågar kan göra

image14
Jag skrattar varje gång jag ser denna bild, ser ut som värsta PR-bilden för Ystad saltsjöbad,
"Gör något kul med din familj, åk på en weekend till Ystad saltsjöbad och bara njut"
Det är för övrigt Kalle och Monica på bilden och ungarna är några som bara "råkade" ploppa in i bilden

Jag och Jeanette tyckte att Volvon var lite skitig i fredags så vi beslöt oss för att tvätta den, diamant tvätt för 300 spänn på Statoil så nu syns rosten bättre än nånsin där den står och blänker i solen. Efter det åkte vi till Opel och provkörde den nya Opel Astran (e lite sugna på den) och faaan vad najs den är... Även om den är i samma storleks-klass som Golf så känns det mer som en redig bil med lite attityd, trots den klena motorn på 1,6 liter. En sån ska bävern ha och frakta ved.

Jag har även chippat min Wii så nu provar man alla spel man kommer över. Man man märker att man får mycket lägre toleransnivå, är spelet tråkigt till en början orkar man inte ta sig vidare. Men det var värt de 799 kr det kostade, med tanke på att ett spel kostar 600 spänn så tar man igen det ganska snabbt :D

Och vi avslutar inlägget med att vi även har köpt ny tv-bänk + nya hyllor. Så nu åkte den fula Niklas-hyllan ut och gjorde plats för lite nytt o fräscht !!

image11
Det ska in en svart hylla till, till höger och lite högre än den andra :)

Nästa inlägg kommer förhoppningsvis ganska snart :)

Splatt, splatt... dödade nyss två miniflugor som satt på skärmen.

Mammas låt: Laura - Release me
Finns att ladda ner här

image15
Lite påskfirande i Åkarp

image16
Pappa gillar potatis och sill :)

image18
Första gången man åt ute blev på Mc i S-town (efter att man hjälpt brorsan med flytten till Åkarp)

image19
Brorsan gravid eller vill han bara vara det ?

Kommentarer
Postat av: Sofia

Fint skrivet Mattias...

Stora kramar till er alla!

2007-04-16 @ 15:50:44
URL: http://surfinbird.blogg.se
Postat av: Sulan

Skönt o kunna läsa om hur ni mår..Hoppas vi kan ses den helgen vi kommer hem !! Vi tänker på er !! *bamsekramar*

2007-04-17 @ 15:51:44
URL: http://ninzan.com
Postat av: Kalle Balle

Jag lovar att köpa dem om man har vägarna förbi någon dag! 100:- För ett gäng bärs kan det vara värt :-)

Tackar för en riktigt go helg också. Låt mig citera en "Traktor pulling entusiast"

DE E NAAAAAJS!

2007-04-18 @ 21:41:57
Postat av: Jens

TV:n är najs, förmodar att det finns ett litet Wii till. Hoppas allt e väl, sitter kvar nere på betahuset i Lund, bortsett från när SE jagar upp en på vattentornet. Är väl rätt trött på mobiler nu.
Är du kvar uppe på V-huset så får vi ta en tur till ICA lr en lunch en dag. Ligger en hyfsad Thaivagn vid kemicentrum, så vackert väder och lite mat i värmen kanske skulle sitta bra...

/Jens

2007-04-20 @ 09:45:53
URL: http://blog.mesmerau.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0